poniedziałek, 21 października 2019

Dzień trzeci

Na trasie do Parlamentu Europejskiego, przejeżdżaliśmy przez południowe Niemcy, a centralnym punktem była Norymberga, drugie co do wielkości miasto Bawarii. Miasto to może się kojarzyć z przykrymi w skutkach Ustawami Norymberskimi uchwalonymi w 1935 roku i Procesem Norymberskim prowadzonym w latach 1945–1949 przeciwko głównym zbrodniarzom III Rzeszy. Dojechaliśmy na miejsce około godziny 13:30. Zwiedzanie zaczęliśmy od gotyckiego Kościoła św. Wawrzyńca.

Następnie zobaczyliśmy Katedrę Najświętszej Maryi Panny, która została ufundowana w 1352 przez Karola IV Luksemburskiego - króla Czech i Niemiec.
   Kolejnym punktem naszego spaceru był Zamek w Norymberdze, który został uszkodzony w czasie II Wojny Światowej, ale potem został odbudowany. W drodze powrotnej do autokaru przeszliśmy przez rynek zatrzymując się na drobne zakupy. Norymbergę opuściliśmy o godzinie 15 i udaliśmy w dalszą drogę.
   Podczas podróży mieliśmy okazję zobaczyć malowniczy krajobraz południowych Niemiec, przy okazji słuchając muzyki  niemieckich wykonawców. W autokarze panuje wspaniała atmosfera. Mieliśmy przyjemność wysłuchać referatów napisanych przez seminarzystów klas 2 i 3 liceum, a następnie obejrzeć film „Skyfall”. Po przyjeździe, o godzinie 21:30 zjedliśmy przepyszną kolację.* Pomimo długiej jazdy autokarem, dzisiejszy dzień zaliczamy do bardzo udanych!
Aleksandra Mardoń Mikołaj Demczuk  Melania Bojar Maja Klajda
*Wpis napisany przed kolacją / od administratora