środa, 23 października 2019

Dzień piąty

Po pobycie w niezwykle urokliwym Strasbourgu wyruszyliśmy w dalsza podróż, przejeżdżając przez Szwajcarię, w której mogliśmy podziwiać niesamowite górzyste widoki, wysłuchaliśmy wielu ciekawych referatów przygotowanych przez uczniów klas drugich i trzecich liceum. Bylismy niezwykle zachwyceni pięknem tego kraju, który wywarł na wszystkich ogromne wrażenie.

O godzinie 13 dotarliśmy do Madiolanu, stolicy lombardii oraz jednego z najsłynniejszych włoskich miast, znanego również jako stolica mody. Liczne restauracje i kawiarnie tętniły życiem. Na miejscu zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po dziedzińcu zamku Castello Sforzesco, a następnie udaliśmy się w stronę Piazza Del Duomo. Po zrobieniu „gruppen foto” przeszliśmy uliczkami Mediolanu w kierunku słynnej opery La Scala.

Nieodłączną częścią zwiedzania miasta jest także galeria Vittorio Emanuele II, kojarzoną głównie z niesamowita architektura oraz wieloma ekskluzywnymi sklepami. Galeria zaprowadziła nas z powrotem na Piazza del Duomo, na którym znajduje się jedna z największych katedr gotyckich na świecie. Częścią naszej wycieczki było również zwiedzanie budynku, zawierającego w sobie liczne witraże i przyciągające wzrok rzeźby. Następnie mieliśmy chwile czasu wolnego, który wykorzystaliśmy na szybkie zakupy oraz na spróbowanie tradycyjnych włoskich deserów.

Po kilku godzinach spędzonych w zachwycającym Mediolanie przyszła pora na dalsza podróż do hotelu. Dzień zakończyliśmy pyszna kolacja w Falco D’oro, leżącego niedaleko Bolognii. Mamy nadzieje ze jutrzejszy dzień dostarczy nam równie wielka dawkę emocji.